I går hämtade Eva & jag hem hästarna och jag måste säga att det tyvärr var med stor besvikelse. Jag tycker uppriktigt att när man lämnar iväg sina hästar till en professionell verksamhet som erbjuder en viss service så ska också det man avtalat hållas.
Kort och gott finns ingen på plats när vi kommer, hästarna hittar vi i hagen varav Löva är lerig och skitig samt står utan sina lindor på, vilket var en av dem sakerna som var väldigt viktig för mig att det sköttes när jag lämnade honom eftersom han har haft en gaffelbandsskada pga av ett brutet griffelben. Det stod till och med tydligt i journalen och även på en lapp som jag tog med. Vi hittade efter en stund en praktikant som hjälpte oss leta efter täckena vi tagit med för regniga dagar och som uppenbart inte hade använts, vilket i och för sig inte är en större katastrof för de överlever utan men återigen är en överenskommelse något som ska hållas och lämnar man iväg sina hästar är förtroende och att det man avtalar hålls väldigt viktigt. Det fanns inga foderstater kvar till hästarna och det avtalade tillskottsfoder vi kommit överens om att de skulle få kunde inte hittas. Stallet var helt tömt och högtryckstvättat så de måste uppenbarligen ha bott någon annanstans över natten vilket hade varit en bra information att få för då kunde vi ha planerat utefter det och haft lite framförhållning att hämta hem hästarna istället. Vi skulle nämligen egentligen haft Bugge där i 4 veckor men i fredags fick jag ett samtal från ansvarig att det vore bra om hästarna hämtades hem innan kl 12.00 på lördagen eftersom de skulle gifta sig och stallet tömmas. Jag tycker det är en väldigt kort varsel att informera sina kunder en dag innan att hästarna behöver lämna gården, ett bröllop borde väl ha varit inplanerat redan när vi för tre veckor sedan lämnade hästarna.
Tyvärr slutade våra hästars vistelse väldigt tråkigt och det är synd för jag tycker att de som driver stället verkar både trevliga, kunniga och har en riktigt bra affärside och verksamhet och det skulle kunna ha varit väldigt bra och något vi kunde ha använt oss av i framtiden till våra hästar. Hästarna ser för övrigt välmående och fina ut så de har med all säkerhet blivit välomhändertagna men kundens förtroende har de tappat och det är så viktigt att ha det med sig om man vill ha vidare samarbeten. Jag har självklart mailat dem denna feedback och hoppas på att de tar den till sig på ett bra sätt och att dessa missar var en olycklig engångsföreteelse och inte något som brukar ske när hästar lämnas dit.
Nu ska jag rusa till stallet och köra igång höstens första söndagslektioner. Det ska bli super kul! Ha en skön söndag!